Höst redo
Samma dag som jag flyttade upp till Uppsala för hösten åkte jag ut till Helgarp och Volmar. Något haltande och ostalbil i min fot fick jag hjälp med Volmar in från hage av Simon och sedan kom Elin upp och hjälpe mig ut med honom.
Jag borste och klippte honom i över en timme, en massor med god och godsaker. Han blev så fin och såg så nöjd ut. TIll och med hovarna fick sig en puttsning och oljning.
Kan säga att jag saknar det där. Ska ta en timme nästa gång jag åker hem och bara putsa och gosa på Volmar. Hade inte varit fel att ta en omgång på Sally med. Tre timmar häst hade jag lätt gjort av med utan tvekan.
 
Även om ponnyn är rund och go om magen ser han väl väldigt fin ut?

Före:



Efter:




 

Puss
#1 - Sara

Med ett otränat öga ser jag egentligen ingen skillnad men något är det på efterbilden som gör att han ser mycket snyggare ut på det kortet. Bra jobbat!

Svar: Men du ser väl att han är frisserad? Det behöver du inte träna ögat för att se 😉
Ellen Svahn