Plugg på hemma plan
Har jag förklarat nog för er hur skönt det är att vara hemma?! Även om jag har haft jättesvårt att sova inatt och vaknade vid halv fem och trodde huvudet var fyllt med snor så var det så skönt att få vakna hemma. Jag lyckades somna om när Simon gått upp och sov så himla bra och skönt då. Så nu känner jag mig utvilad men snuvig.
 
Idag ska jag försöka få så mycket plugg gjort som jag bara kan. Vi har en dugga på måndag i Farmakologi, får vi godkänt på den får vi tillgodose typ 2 poäng till slut tentan sen. En chans som man inte vill missa, jättebra grej att få checka av sig själv på sina kunskaper. Så konstigt att vi inte haft mer sånt innan. Jag har tänkte fortsätta med mina frågekort och repetera allt som vi gått igenom hittils, vilket är hälften av totala kursen. Det är så bra upplägg på denna kursen i helhet hittils, det känns som vi har så god tid på oss. Inte ens halva tiden av kursen har gott utan bara tre av tio veckor och vi har redan gått igenom hälften.
Så nu ska jag läsa och repetera om receptorbindning i hjärta-kärl och perifera nervsystemets farmakologi. Låter spännande va?
 
Laborationsduggan vi skrev igår gick galant, så nu får jag delta i labben för kursen!
 
Ha en fin dag, puss