Tre veckor senare

Kan ni förstå att det redan gått tre veckor sen jag och Volmar var ute och red i det hala gräset? Tre veckor sen jag åkte gråtandes med en svullen och extremt ond fot.
Två veckor sen jag tröttnade på kryckorna och började gå och halta fram.
För en vecka sen slutade jag linda foten och istället gå med ett enklare stödskydd.

Idag gick jag första kvällpromenaden helt utan extra stöd och det gick galant! Kommer nog han på det ett tag till vid längre och anstängade turer.
Ankeln är lite svullen fortfarande men inga blåmärken kvar.
Jag slutade helt med smärtlindring i söndags, smörjde sista gången med Voltaren på lördagkvällen.

Visst känns det att jag gjort nått och det är inte helt återställd men går åt rätt riktning! Lite små ont och mer efter anstängning, lite lätt halt med nästa omärktbart.

Så skönt!
Nu ska jag träna vidare med tåhävningar och streching innan jag vågar mig på att löpträna igen.

Så glad att allt gått så himla bra trots allt.

Puss och god natt