Amöbaveckorna - nollning
Då var allt igång igen. Uppropet och första föreläsningen är avcheckat. Första kursen är en 10,5hp lång kurs som heter något i form av Galenisk farmaci. Det innebär bland annat att vi ska lära oss om olika beredningsformer, allt från tablett till plåste och salvor. Sedan såklart då hur och varför det funkar som det gör.
 
Jag har dock 4 tentor att ta ifatt. Första är redan nästa vecka på fredagen. Då skriver jag infektionsbiologi. Så det blir en kämpig och tuff termin. Usch. Samtidigt som jag får mycket annat att tänka på.
 
Idag var det även igång spark för amöbaveckorna, jag är fadder denna gången. Spännande. Kan inte fatta att det är så pass länge sen som jag själv kom in där som en vilsen själ, haha.
De målade sina flaggor idag, tycker den blev riktigt cool. Inte lätt att knåpa ihop något på typ 20-30 min med okända människor. 
Jag själv plockade fram svartskugga och kajal och kladdade på, på med gamla nitar och svarta jeans med Simon maiden tröja. Kände lite "back to 2008", det kändes bekant och bekvämt men väääldigt ovant. Haha, känner att jag är ganska så över den dära svarta kajalen iallafall.
 
 


Puss