Tankesnurr
Livets berg och dalbana...suck...
 
Ju nu känns det som jag är högst upp eller längst ner. Det är antingen eller, inget mittemellan här inte.
 
Ja, de senaste dagarna har varit mest suckar och vemod, igen. I fredags fick jag U på ännu en omtenta, den som jag faktiskt trodde jag skulle klara. Jag blev sååå ledsen och förtvivlad. Inget bra tillfälle alls, dagen innan en annan omtenta. Borde inte tittat på resultatet då, hade bestämt mig för att inte göra det heller. Men när jag väl fått reda på att resultatet låg ute, kunde jag inte tänka på annat än det och det hjälpte mig inte i pluggandet det heller. Pest eller kolera?
Så måttligt motiverad skrev jag en omtenta i lördags, säger inget om den. Dumma frågor som alltid. Jag kan bara hålla tummarna nu. 
 
Just nu lever jag som någon slags snöplog, som bara drar med sig allt hela tiden och skjuter det framför mig. Ingen kul känsla alls.
 
Så nu väntar jag på resultat från två andra tentor och den jag skrev i lördags.
 
När jag väl bestämt mig för att jag satsar på att skriva min underkända tenta, i analys, efter nyår, då den ligger färskt i minnet. Så får jag reda på att den är den 13/1, då kan inte jag. Och jag vägrar avstå ett bröllop till en av mina bästa vänner för en dum tenta...! Aldrig! 
Så då bestämde jag att skriva en annan omtenta, kinetik, den 12/1 istället. Det är en av de svåraste tentorna jag har pluggat till. Men jag har plugghjälp till den så jag ska banne mig fixa den.
 
Idag följde Kimia med mig hem. En nyfunnen fantastisk vän, som har kommit mig väldigt nära, väldigt fort. Vilket jag är jättetacksam över, kunde inte önska mig något bättre just nu. <3
Hon motiverade mig och fyllde på med massor av power, så nu kan jag till och med flyga till månen!
 
Vi ska plugga kinetiken tillsammans under "julledigheten". Det känns faktiskt såå bra! Tack, tack, tack.
 
Det är så skönt när man kan känna glädje och skratta igen. Påriktigt och ärligt. Jag vet att det är så respektlöst att göra som vi gjorde på en föreläsning idag... vi är liksom vuxna människor (!?), men vi satt och fnissade konstant typ. Vi skrev alla fem i en gruppchatt med bara oss fem, och hade så kul. Det värmer så mycket då att man har så fina vänner, som förgyller ens dagar <3.
 
På tal om helt annat, mitt i allt plugg snack. Mitt hår?! Ni hade skrattat om ni sett det nu, det skitar i gröna missfärgningar just nu. Efter x antal tappra försök till att få det lila. När den färgen tvättades ur så blev det grönt. Och den gröna färgen blir bara tydligare för varje dag känns det som. Det ser ut som det är missfärgat av vattnet, av koppar rör. Jag är dock stensäker på att det inte är av det utan av färgen.
Så igår ringde jag i panik till mamma och bad henne boka en frisörtid hos hennes frisör. Hon, jag, lyckades få en tid redan den 19/12, viiilken tur. Så då blir det både klippning och färgning. Det får svida i plånboken, jag kan inte stå ut med grönt hår. Inte när jag dessutom ska på bröllop snart med. Jag har trots allt inte varit på salong sen i gymnasiet, så har ändå sparat in de där slantarna till det.
 
Hej då pengar.
 
Hej då fina ni, puss :*
 
 
#1 - Sara

Tänk snart är det bara ett år kvar av din pluggvistelse i Uppsala!!!!!!

Svar: Det beror ju på, om jag inte klara tillräckligt med poäng så kommer jag inte få fortsätta direkt.
Ellen Svahn

#2 - Sara

Tänk snart är det bara ett år kvar av din pluggvistelse i Uppsala!!!!!!