En helg precis som jag vill ha den
En vecka kvar till tenta. Känner mig ganska så stressad, senast kursen gick var det enbart 3 stycken som klarade den, sjukt! Jag planerar att vara en av de tre iallafall ;)
 
Helgen har varit bra även om den har gått snabbt, som alltid. I fredags följde jag med mamma in till Tranås, vi åt på Golden thai där det fanns sushi buffé, mums. Sen åkte vi ett ärende åt mig till banken i Österymo, känner knappast igen mig i min egen högstadie-by, haha! Därefter åkte vi till pappa, vi kunde inte undgå att åka runt på de gamla små vägarna och minnas tillbaka. Älskar naturen där ute, den är så speciellt och annorlund mot här. Saknar det väldigt mycket faktiskt. Mamma lämnade av mig och jag tog tag i stöket i pappa ladugård, ni kanske minns någon bild från i sommras, där jag ska sortera iordnign massor gammal skit från en rörmockarfirma? Iallafall, så ska de komma in två hästar i stallet igen, vilket var helt omöjligt bland alla grejer, så jag la i högsta växeln och började städa iordning, flytta hyllor och ställa in saker i dem. Tog aldrig någon bild, men nu är det väldigt mycket finare och lättare för hästarna att flytta in iallafall. På kvällen åt vi god mat och kräftor. Mums!
 
I lördags kom Julia ut och vi tog en liten ridtur på Sally och Volmar. Det är så mysigt med sällskap och hästarna var så goa, vi kunde till och med trava/galoppera lite jämnsides, det händer sällan. På eftermiddagen drog vi in en sväng till Jönköping för lite shopping. Julia ville ha smakråd och hjälp då hon inte alls gillar detta med kläder, shopping och mode. Hehe. Jag lyckades äntligen hitta en lite hand/axelbands växa, har letat överallt känns det som. Lindex is tha shit ;)
 
Igår startade jag dagen med två små ridturer. Volmar har varit så snäll och sansad, så skönt, han brukar annars bli halv knäpp och bara vilja busa när man ska springa. Visst, pigg blir han men alla hovar får vara på marken iallfall. Sally däremot, hon vart suuuper pigg, haha. Hon är ju så snäll och söt. Jag tog en runda som jag inte ridit på typ ett år. Den går längst kanten på ett hygge med väldigt grenig och ojämn mark. Problemet var bara att det vuxit upp sååå mycket buskar och så träd, det var inte alls jag med på. Min tanke var att vända hem men innan jag ens hunnit styra om så var vi halvvägs över, haha. Hon tog eget insiativ och var inte alls rädd för att gå i snåret. Dock gick det lite väl fort i mellan åt, hon blir ju så stark då. Och snubblig. Helt plötsligt snubblade hon till ordentligt och gick ner på ena knäät, sen båda. Då står jag helt plötsligt på marken och Sally är uppe och går iväg lika snabbt igen. Som tur var tappade jag henne aldrig, men hon hade såå svårt att stå stilla när jag skulle upp. Hann aldrig sätta mig  ner i sadeln innan hon började gå. Sådan busa, haha. Man kan inte annat än tycka om henne. Är faktiskt första gången jag "åker av" Sally, om det nu räknas som det ens? Haha.
 
Idag ska jag bita ta i pluggadet ordentligt, har fått lite gjort under helgen iallafall. Har 9 häften kvar att gå igenom bara.... suck! 



Man måste ju passa på att matchimatchi när man ska ut i skogen, haha!

Puss