Första veckan på slottet
Ja, nu har vi varit sambos i stora lägenheten en hel vecka. Det går riktigt bra. Jag har inte kastat ut Emma än, hehe. 
Vi har varit så duktiga med att hålla ordning och fixa med mat, trots att jag tentapluggade hela förra veckan och Emma hade långa dagar i skolan. 

Nu är vi båda mer igång på riktigt. Jag läser Farmakoterapi, det innebär att vi ska kunna ställa/finna en diagnos hos en patient som vi sedan ska kunna behandla på bästa sätt. Riktigt roligt men väldigt svårt att ha koll på allting. Det är så mycket olika värden som finns och symtom för alla sjukdomar. Det var ändå lite lättare i förra kursen, egenvården, där var principen samma med att finna en "sjukdom/problem" som skulle behandlas. Dock inte några provtagningsvärden att ta hänsyn till. 

I lördags skrev jag en omtenta i epidemiologi, den var skitsvår om man jämför med övningstentan och ordinarietentan. Men jag har inte gett upp hoppet på ett G där än. 
Egenvårdskursen är helt avklarad och poängen kan läggas på högen. 
Jag gör verkligen allt för att komma upp i de 120hp som jag behöver för att få fortsätta i mitten av terminen. Simon hjälpte mig att göra en plan med vilka tentor jag skulle skriva om och satsa på inför den "spärren" men den gick lite i krasch när jag insåg att den ena tentan låg efter spärren. Attans! Fick något med panik och ångest då och ville bara ge upp denna terminen direkt. Men vi hittade en ny lösning och med massor pepp av nära och kära så lägger jag i sista växeln. 

Nästa fredag åker jag hem, då ska svärmor firas. Är så skönt att ha ett datum att se fram emot och längta till. Dock kommer det bli jobbigare att åka upp hit igen efter det. Då har Emma flyttat till sin egen lägenhet, så det kommer kännas väldigt tomt.

Det har kommit en del snö här och varit väldigt kallt. Värmen i lägenheten har legat runt 16-18 grader, vi hackar tänder och sitter med dubbla lager kläder och filtar. Igår tog vi tag i saken och gjorde en felanmälan, de kom redan idag och kollade upp det. Men som jag gissade gjorde de inte så mycket åt saken... lyfte på gardinen och påstod att den hindrade termostaten att fungera optimalt... 
Fördelen är att det är så vackert ute, man går runt och njuter ögonen av sig. Vi hade tänkt få med min kamera ut i helgen, med det blev aldrig av då vi hade fullt upp med annat.
Bjuder på några mobilbilder sålänge iallafall. 

Ha det fint, puss

(null)

(null)

(null)

(null)


#1 - Sara

VILKEN fin bild med kyrkan!!!!!!

#2 - Sara

VILKEN fin bild med kyrkan!!!!!!

Svar: Taaack :D
Ellen Svahn