Labbförmiddag

Vi har haft labb nu på förmiddagen, dissektion av grishjärta. Jätteintressant!

Jag har inga direkta problem med sånt utan tycker det är kul och spännande men idag blev jag ganska illamående. Tror det var att det luktade väldigt speciellt för jag tyckte inte att det var äckligt alls. Känslan att hålla i ett hjärta är rätt så märklig, att skära och klippa. Så nu vet jag hur aorta och kammrarna ser ut "live".

I eftermiddag väntar tre timmar föreläsning om njurar. Kommer nog vara rätt slut ikväll.

Efter labben var/är det tre timmar "hål", så jag cykla hem och rasta Nalle med cykeln och nu äter jag lunch.

Undra hur långt jag cyklar idag? Runt 1,5 mil 😉

Har ruskigt hemlängtan och enorm saknad av Simon idag. Usch usch, får nog bli en gråtkväll ikväll och få ut lite känslor. Längrar sååå till torsdag, då kommer Simon upp hit! ❤️

Puss

#1 - Sara

Håll ut, bara några dagar att härda ut!

Svar: Alltid lika svårt, men det går! :)
Ellen Svahn