Nya tag
Nämen tjenare vänner! Hur har ni det där ute?
 
Snart har första veckan i Uppsala flygit förbi. Givietvis rusar tiden, vilket jag faktiskt vill, som ni kanske förstår. Dock är jag inte riktigt i fas än, dumt nog. Så denna helgen blir det att kämpa med allt för att komma ifatt till måndag.
Man lär sig alltid någonting av allt. Nästa gång jag flytta upp hit ska jag komma upp tidigare så jag hinner packa upp allt och komma i ordning innan första kursen börjar. Det gjorde jag inte denna gången, det har varit kaos och rörigt med saker på fel plats, vilket jag får lite panik av. Så har haft svårt att fokuser när jag kommit hem och ska plugga.
 
Jag diskade för första gången sen jag kom upp igår. Gissa det diskberget? Så pass stort så en tallrik åkte i backen i tusen bitar...Så har skrivit en lång lista om vad som måste hinnas med denna helgen så jag inte missar någonting, haha. Så typiskt mig med listor, meen så bra det är!
 
Min fot mår bättre, jag har slutat med värktabletter och kan gå i mina gympaskor med iläggsulorna även om jag är lite haltande fortfarande. Men det är bara att träna vidare, vilket jag får göra 3-4 gånger per dag när jag går med Mr Nallson. Jaa, han är med mig nu här uppe, det är så mysigt med sällskap!
 
Kursen vi läser nu är riktigt intressant, Fysiologi. Handlar om nerver, muskler, blodcirkulation, sinnerna mm. Sånt gillar jag mycket bättre än massor hemska räknetal. Så är ganska peppad och med just nu. Har en helt annan inställning än förra terminen.
 
Fick resultatet på den hemska Allmäna kemi omtentan idag. Jag klarade den inte, vilket inte alls förvånar mig men så onödigt tråkigt... Dock är vi fler som ligger efter med den så jag är inte ensam iallafall.
 
Jaa, det är så det ligger till just nu! Tanken är att dela med mig mycket mer av min resa och utbildnings tid här. Hoppas ni gillar det och vilja följa den.
 
Ha det fin, puss!
 
 
#1 - Sara

självklart vill jag följa din resa! Så roligt å höra hur du har det och hur det går!

Svar: Härligt! Ska verkligen försöka uppdatera bra nu!
Ellen Svahn