Rörig sörja innanför skallbenet.
Andats ut och samlat mig lite mer. Jag vill pausa tiden samtidigt som den gärna får gå i super fart. Motivationen är inte på topp men påväg uppåt. Just nu är det mest frustration som gnager. Måste få bort den. Sluta fokusera på det onödiga, det pumpar bara ut mer energi. Onödigt slöseri.
 
Jag måste lära mig att vara mer effektiv och produktiv. Måste sluta "slö plugga", det är svårt. Det är så svårt att koncentrera sig och sätta sig in och börja förstå när det tar stopp på första punkten. Jag har lärt mig att gå vidare och lämna saker så länge så jag inte fastnar och står och stampar sönder. Samtidigt som jag måste verkligen grotta ner mig i varför jag inte förstår och ta reda på hur saken verkligen är. Tidskrävande till tusen.
 
Måste komma ut mer i friska luften, är ständigt trött och tung i huvudet. Men det är också svårt, svårt att avvara tiden. Ännu svårare när hunden inte är här och måste gå ut. Han kommer nog inte vara här speciellt mycket alls, känner att jag inte har tid och ork till det. Jättetråkigt, men får se om allt vänder kanske det går då. Han är ju trots allt min lilla glädjespridare och energigivare men tidskrävande... Svårt val det där. Vi får se hur det blir.
 
Snart ny vecka, då ska jag försöka köra all in och stänga av svävande tankar och drömmande ideer. Ska grotta ner mig i alla papper, försöka hitta någon bok på biblioteket. Lusläsa och sätta mig in i ämnet. Stänga ute känslorna och bara köra på. Jag måste göra det nu, för att klara av det här.
 
Aah, varför inte ordbajsa lite till här?