Helgens bravader
Okej, helgerna är inte min starka sida här. Meen denna helgen har det faktiskt varit ganska fullt upp (som vanligt) med lite halv galna grejer.
 
I fredags var både Simon och jag lediga. Så vi åkte ut till Helgarp tidigt, de skulle slakta lamm. Jag passade på att plugga och sedan ta en tur på Volmar. Han var ganska så super pigg och halvt explosiv men jag lyckades våga och hålla mig kvar. Hade inte med Nalle vilket lugnade honom en hel del ändå. Men backen var nära att flyga upp ganska många gånger. Han trippade nästan på sidan, taggade super mycket och lättade i baken. Det är i själva fattningen som han sprängs mest, men efter ett tag vågade jag chansa och det gick riktigt bra. Jag fick två fina galopper, haha heter det så?
 
På lördagen gick vi också upp tidigt för att åka till Helgarp. Vi fick frukost där och så sen tog Simon motorsågen och sin far och gick upp i skogen och sågade ner träd som blåst ner i stormen Egon. Jag pluggade lite sen tog jag med Sally på en sväng i skogen. Jag har nog aldrig suttit på henne när hon varit så enormt pigg. Nalle var med som en extra motor men det fanns enormt mycket enegri i den stora kroppen. Så fort jag började trava ville hon väg i galopp. Hon har inte alls lika lätt för att bli busig och bocka som Volmar utan hon mer racear iväg i full speed. Känner mig väldigt trygg uppe på hennes rygg även när hon blir skitstark och springer iväg. Dels för att hon inte blir så busig som sagt men även för att hon inte orkar så långt ändå. Så jag vet att hon saktar av efter 20 meter typ, hehe. 
Efter lunch selade vi på Volmar för att hämta träden som sågats ner. Han var super pigg och ville inte alls stå still och ta del lugnt. Men vi kämpade på och fick hem två lass med stockar. Volmar tycker verkligen det är superkul att dra i skogen, öronen är spikrakt fram och han är så taggad och tar i med hela kroppen och kämpar på. Simon har fullt upp att hänga med ibland, haha och även jag....
På kvällen sen kom en tjej och hämtade mina kaniner, som inte längre är mina. Känns lite tomt men ändå jätteskönt. Hoppas att de får ett bra liv med mer kärlek. 
 
Bara för att vi tänkt sova länge igår så vaknade jag klarvaken vid åtta, halv nio. Så jag klev upp och började städa ur mitt rum efter kaninerna. 2cm damm i hela rummet, typ. Fick skölja ut trasan efter varje hyllplan i princip. Det tog några timmar att få ordning  här inne och jag kommer nog få damma snart igen, när allt som är i "luften" har lagt sig...
Runt 12 kom Mamma och Håkan med första lasset. De ska alltså bo här ett tag, undertiden deras hus renoveras, för att bygget ska kunna flyta på snabbare och de slipper flytta runt på alla saker 134723895 gånger och leva utan el och vatten. Så de har fått flytta in i Simons rum, och hans skrivbord fick som tur var plats i mitt rum nu när kaninerna flyttat ut. Väldigt passande. Så nu är kylen och frysen proppade med grejer och även fönstrerna fulla med växter och blommor. Det här ska nog fungera bra, det kanske blir en lite jobbig period men det löser sig. Jag menar, jag har ju privatlärare varje dag (Håkan hjälper med med plugget) och mat på bordet och kanske ett väl städat hus? För det är väl vad inneboende gör? Haha.
 
 
#1 - Sara

Ni har väl det som betalning för att de får bo där😉 det skulle jag ha.

Svar: Jo, lite så men samtidigt har de tagit hand och så med Naboo. 😉
Ellen Svahn