Sommar

Visst är det underbart att sommaren äntligen visar sig påriktigt! Sol och varma dagar. Älskvärt!


Höet är slått och intaget och doftar ljuvligt på loftet. Hästarna är sommarrunda om magarna. Katterna springer in och ut som om att balkongdörren vore en svängdörr. Simon har fått den årliga bonna brännan. 

Ni hör. Precis som det ska vara. 


I lördags kom mamma ut och följde med på en ridtur på Sally så både Volmar och jag kände oss riktigt nöjda med sällskapet. Vi var ute i ca 1 1/2 timme och lät hästarna knata på i alla gångarter. Volmar och jag tog två skutt över en stock, fick enorm feeling och hoppsug. *drömmer om en ridbana*. 

Igår tog jag en lugnare tur med Sally på släp. Första gången för denna sommaren. De skötte sig så bra, som de aldrig gjort annat. Kunde till och med ta en liten kort galopp. 

Just nu funderar jag på om det är värt att åka till Uppsala och vända. Har ett paket somm"vägrar" eftersändas, vill tömma brevlådan ifall något har hamnat där innaneftersändningen  trädde i kraft. Sist men inte minst glömde jag min kamera laddare och givetvis blinkar lampan för dåligt batteri. 

Tre problem som får mig att inte somna just nu. 

Tror jag beställer en nu laddare. Någon som har erfarenhet av lightinthebox.com ? Har de snabb leverans? Orkar inte mer frakt strul! Haha. 

Dags att slockna. 

Puss